PORADNIK DO UMIEJĘTNOŚCI NA WOJOWNIKA W NOWYM SILNIKU GRY
W tym poradniku spróbuję doradzić Wam wybór umiejętności z nowego silnika gry Margonem, które nieco różnią się od umiejętności ze starego silnika.
Wojownik od 25 lvlu ma co 1 lvl możliwość przydzielania pkt umiejętności u: - Droga siły - Aberyt (przedmieścia Karka-Han) - Droga sprytu - Szagarat Czarny Łowca (Torneg) - Droga żywiołów - Jaren (baraki w Ithan) - Droga światłości - William (ratusz Karka-Han, lewe skrzydło) - Droga tworzenia - ? (Elancja) Nas interesują umiejętności z drogi siły, sprytu i nieco ze światłości, ponieważ one są dla wojownika najważniejsze. Oczywiście możecie się bawić w rozkładanie umiejętności w innych drogach, ale zapewniam, że nawet jeśli znajdziecie jakąś umiejętność dla naszej profesji, niewiele Wam z tego przyjdzie.
Aby osiągnąć pełen sukces, radzę nosić broń dwuręczną [exp jednoręczną], a przy każdym rozdawaniu pkt statystyk dawać w siłę, ponieważ ona jest najbardziej potrzebna wojownikowi [bonus do liczby HP i ataku].
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE NAJBARDZIEJ NAS INTERESUJĄ:
- Specjalizacja broni jednoręcznej (pozwala zwiększać atak broni w zależności od siły) Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika. Nauka, która być może odstręcza co niektórych, jednakże jest bardzo ważna dla tych wojów, którzy władają bronią jednoręczną [również podczas expa], jak i niezbędna dla rozwijania umiejętności zwiększania krytyka. Jeśli ktoś chce się bawić w 1-ręki to warto również zwrócić uwagę na inne umiejki dla tego typu broni wojowników, tj. parowanie, bolesny cios, celny cios i ostatnie uderzenie.
- Specjalizacja broni dwuręcznej (pozwala zwiększać atak broni w zależności od siły) Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika władającego bronią dwuręczną. Ta umiejętność przydaje się tylko wojownikom posiadającym bronie dwuręczne. Jest bardzo ważna, ponieważ rozwija jedną z najlepszych cech wojownika - duży atak fizyczny. Niestety, aby mieć dostęp do różnych, wartych uwagi umiejek, należy również rozwijać specjalizację broni jednoręcznej.
- Ogłuszenie (przeciwnik traci turę ruchu) Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika władającego bronią dwuręczną. Ogłuszenie jest kolejną cechą wojownika, która pomaga mu pokonywać przeciwników klika % tur szybciej. Przydaje się od początku, jak masz już jej trochę - pakuj w inne umiejki, po 50 można już ją spokojnie zmaksować. Działa tylko z mieczami dwuręcznymi.
- Niszczycielski cios (uszkadza zbroję przeciwnika) Umiejętność AKTYWNA z drogi siły. Podstawowa umiejętność wojownika używana aktywnie w walce. Rozwala AC przeciwnika, czyli słaby punkt co niektórych. Warto maksować ją do ilu tylko można. Mimo, że jest jedną z najlepszych umiejętności aktywnych, ma słabą stronę - zabiera bardzo dużo energii. Działa tylko z mieczami dwuręcznymi. Przydaje się głównie na początku, po 150 można ją usunąć, ponieważ jest zbyt nieopłacalna.
Błyskawiczny atak (Zwykły atak, jednak zadany znacznie szybciej) Umiejętność AKTYWNA z drogi siły. Niezwykle przydatna umiejętność, pozwalająca nam na zadanie dwóch, a nawet trzech ciosów zamiast jednego w walce za małą ilość energii. Zalecam jednak korzystać z niej po 60 levelu, ponieważ wtedy działa tak jak powinna.
- Wściekłość (po otrzymaniu ciosu krytycznego twoje ataki są o 10% mocniejsze) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Kolejna ważna umiejętność, która pozwala wojownikowi na zwiększenie siły ataku po ciosach krytycznych, które nieustannie zakłócają nam walkę. Maksujemy od razu po krytykach.
- Silne uderzenie (wzmacnia uderzenie krytyczne bronią białą) Umiejętność PASYWNA z drogi siły, niezbędna dla wojownika. Wspomnianą już cechą wojownika jest krytyk. Dzięki tej umiejętności możemy go wzmacniać. Polecam w to pakować od samego początku, ponieważ bywa on niezwykle potrzebny, a jest dosyć niski w stosunku do swojego poprzednika ze starego silnika.
- Krytyczne uderzenie wręcz (pozwala częściej trafiać ciosem krytycznym bronią białą) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Pozwala zwiększać częstotliwość krytyków, jednakże, aby ją aktywować, należy włożyć nieco w specjalizację broni jednoręcznej.
- Wrodzona szybkość (sprawia, że jesteś szybszy w walce) Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu. UM dodająca SA. Bardzo się przydaje, zwłaszcza, że wojownik ma mało SA w porównaniu do innych profesji. Maksujemy po 60.
- Sprawność fizyczna (zwiększa ilość pkt życia) Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu. UM dodająca HP. Warto w nią pakować, jest bardziej opłacalna od wytrzymałości z drogi siły.
- Poprawa kondycji (zwiększenie ilości energii) Umiejętność PASYWNA z drogi światłości. W nowym silniku zabrali nam trochę energii, tutaj można ją odzyskać.
_________________________________________________________________________________________________
Reszta mniej interesujących nas umiejętności:
- Wytrącenie z równowagi (szansa, że po trafieniu krytycznym przeciwnik ma 50% na nietrafiony atak lub niepowodzenie czaru) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Podstawowa umiejętność w zestawie ze specjalizacją broni dwuręcznych.
- Szeroki zamach (szansa na uderzenie do trzech osób stojących obok walczących) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Bardzo przydatna głównie w expie, szczególnie na większe grupki potworów.
- Ciężka rana (szansa na zranienie przeciwnika po udanym ciosie krytycznym) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Dosyć miła umiejętność, jednak ze względu na zbyt małe prawdopodobieństwo zadziałania zalecam z niej korzystać po 100+.
- Obezwładniający cios (bardzo mocny atak dwuręczną bronią, mogący ogłuszyć przeciwnika) Umiejętność AKTYWNA z drogi siły. Niezwykle pomocna, potrafi zabrać dużą część HP przeciwnika. Polecam używać na maksymalnym poziomie, jednak można też pobrać ją w mniejszym zakresie i korzystać z mniejszych bonusów, jednak za dużo mniejszą ilość energii.
- Agresywny atak (ryzykowny atak mieczem kosztem odsłonięcia się na ciosy) Umiejętność AKTYWNA z drogi siły. Tą umiejkę zalecam dla graczy posiadających dużo AC. Jest warta uwagi dlatego, że nie kosztuje zbyt dużo energii, a pozwala ulepszyć ważną cechę wojownika - duży atak.
- Rozpraszający cios (wyprowadza przeciwnika z równowagi obniżając jego szansę na cios krytyczny i przebicie) Umiejętność AKTYWNA z drogi siły. Przydatna umiejętność dla graczy posiadających mało energii. Polecam wojownikom 60+. Nie używać z żądzą krwi, ponieważ przeczą same sobie.
- Żądza krwi (uderzenie krytyczne powoduje odzyskanie energii) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Dosyć niepewna umka, dzięki której możemy odzyskać naszą energię podczas walki, przyda się raczej graczem 100+, ponieważ wtedy energia jest nam naprawdę potrzebna.
- Przeszywający krzyk (spowalnia wszystkich przeciwników) Umiejętność AKTYWNA z drogi siły. Warta uwagi nauka, która pozwala nam spowalniać wszystkich przeciwników podczas walki o daną ilość SA. Polecam maksować sobie po 50 i walnąć ją raz na samym początku walki, efekty są później widoczne. Przydaje się do ~130, później jej efekty są znikome.
- Twarda głowa (skraca czas ogłuszenia) Umiejętność PASYWNA z drogi siły. Umiejętność ta przydaje się podczas walki i expienia z profesjami fizycznymi, które mają szansę przywalić nam ogłuszeniem podczas walki. Nadaje się również na e2, które mają do dyspozycji Potężne ogłuszenie.
- Odporność na trucizny (zwiększa naturalną odporność na truciznę) Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu. Umka pozwalająca w baaardzo małym stopniu zmniejszyć obrażenia od trucizny. Niby zawsze coś. Dla wyższych lvli.
- Bandażowanie ran (szybkie obwiązanie rany, każde kolejne w walce jest 50% mniej skuteczne) Umiejętność AKTYWNA z drogi sprytu. Umiejętność pozwalająca nam w małym, ale jednak, stopniu przywrócić trochę % naszego HP. Polecam dla wojowników noszących broń jednoręczną.
- Mistrzostwo walk (umożliwia ustawienie automatycznie wykonywanych czynności w szybkiej walce) Umiejętność PASYWNA z drogi sprytu. No i taki bajer na koniec - możemy ustawić sobie, co chcemy, aby nasz postać wykonywała w szybkiej walce, bez potrzeby używania walki turowej. Pamiętajcie - jeżeli macie mniej energii niż potrzebujecie na daną umiejkę, ustawianie kolejnych stopni tej umiejętności to tylko pkt UM wyrzucone w błoto. Na razie niedostępna.
- Lepsza kondycja (co turę zostaje przywrócona część twojej energii) Umiejętność PASYWNA z drogi światłości. Ta umiejętność bardzo się przydaje, zwłaszcza przy umiejętnościach aktywnych, które żrą dużo energii za użycie.
_______________________________________________________________________________________________ I to tyle, jeżeli o umiejętności interesujące wojownika. Oczywiście, nikogo nie zmuszam, aby pakował właśnie w takie, a nie inne, możecie uczyć się czego tylko chcecie.
No a teraz to, na co pewnie wszyscy najbardziej czekają, czyli przykładowe umiejętności dla wojowników. Przedstawiłem je w trzech kategoriach, zależnych od ustanowienia sobie celu grania wojownikiem:
POZIOM 30 [6 pkt. UM]
UM pod PvP: Specjalizacja broni dwuręcznej: 1/6 Ogłuszenie: 2/5 Niszczycielski cios: 2/10 Silne uderzenie: 1/10
UM pod exp: Specjalizacja broni dwuręcznej: 1/6 Ogłuszenie: 2/5 Wściekłość: 1/3 Silne uderzenie: 1/10 Wrodzona szybkość: 1/18
UM mieszane: Specjalizacja broni dwuręcznej: 1/6 Ogłuszenie: 2/5 Niszczycielski cios: 1/10 Wściekłość: 1/3 Silne uderzenie: 1/10
POZIOM 60 [36 pkt. UM]
UM pod PvP: Specjalizacja broni jednoręcznej: 3/6 Specjalizacja broni dwuręcznej: 3/6 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 3/6 Niszczycielski cios: 5/10 Wściekłość: 3/3 Silne uderzenie: 4/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 6/7 Wrodzona szybkość: 4/18 Sprawność fizyczna: 2/17 Poprawa kondycji: 3/5
UM pod exp: Specjalizacja broni jednoręcznej: 3/6 Parowanie: 5/5 Bolesny cios: 6/10 Wściekłość: 3/3 Silne uderzenie: 4/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 6/7 Wrodzona szybkość: 6/18
UM mieszane: Specjalizacja broni jednoręcznej: 3/6 Specjalizacja broni dwuręcznej: 3/6 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 3/6 Niszczycielski cios: 4/10 Wściekłość: 3/3 Silne uderzenie: 4/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 6/7 Wrodzona szybkość: 4/18 Sprawność fizyczna: 1/17
POZIOM 100 [76 pkt. UM]
UM pod PvP: Specjalizacja broni dwuręcznej: 4/6 Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 4/6 Ciężka rana: 4/6 Obezwładniający cios: 3/3 Niszczycielski cios: 8/10 Błyskawiczny atak: 6/9 Wściekłość: 3/3 Silne uderzenie: 6/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wrodzona szybkość: 8/18 Sprawność fizyczna: 4/17 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
UM pod exp: Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6 Parowanie: 5/5 Bolesny cios: 8/10 Celny cios: 8/10 Ostatnie uderzenie: 4/5 Wściekłość: 3/3 Zranienie: 5/5 Silne uderzenie: 6/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wrodzona szybkość: 16/18 Sprawność fizyczna: 10/17
UM mieszane: Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6 Specjalizacja broni dwuręcznej: 4/6 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 4/6 Ciężka rana: 4/6 Niszczycielski cios: 6/10 Błyskawiczny atak: 6/9 Wściekłość: 3/3 Silne uderzenie: 6/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wrodzona szybkość: 14/18 Sprawność fizyczna: 6/17 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
POZIOM 150 [126 pkt. UM]
UM pod PvP: Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6 Specjalizacja broni dwuręcznej: 5/6 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 5/6 Ciężka rana: 5/6 Obezwładniający cios: 3/3 Niszczycielski cios: 10/10 Błyskawiczny atak: 8/9 Wściekłość: 3/3 Zranienie: 5/5 Żądza krwi: 6/7 Silne uderzenie: 8/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Twarda głowa: 4/4 Wrodzona szybkość: 18/18 Odporność na trucizny: 7/7 Sprawność fizyczna: 14/17 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
UM pod exp: Specjalizacja broni jednoręcznej: 5/6 Parowanie: 5/5 Bolesny cios: 9/10 Celny cios: 10/10 Ostatnie uderzenie: 5/5 Błyskawiczny atak: 8/9 Wściekłość: 3/3 Silne uderzenie: 8/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wytrzymałość: 15/15 Końskie zdrowie: 15/15 Wrodzona szybkość: 18/18 Sprawność fizyczna: 14/17 Odporność na trucizny: 7/7 Poprawa kondycji: 5/5
UM mieszane: Specjalizacja broni jednoręcznej: 5/6 Parowanie: 5/5 Specjalizacja broni dwuręcznej: 5/6 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 5/6 Szeroki zamach: 5/6 Obezwładniający cios: 3/3 Niszczycielski cios: 10/10 Błyskawiczny atak: 8/9 Wściekłość: 3/3 Żądza krwi: 6/7 Silne uderzenie: 8/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Twarda głowa: 4/4 Wrodzona szybkość: 18/18 Odporność na trucizny: 7/7 Sprawność fizyczna: 14/17 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
POZIOM 200 [176 pkt. UM]
UM pod PvP: Specjalizacja broni jednoręcznej: 4/6 Specjalizacja broni dwuręcznej: 6/6 Ogłuszenie: 5/5 Ciężka rana: 6/6 Wytrącenie z równowagi: 6/6 Szeroki zamach: 6/6 Obezwładniający cios: 3/3 Błyskawiczny atak: 9/9 Rozpraszający cios: 8/8 Wściekłość: 3/3 Żądza krwi: 7/7 Silne uderzenie: 10/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wytrzymałość: 15/15 Końskie zdrowie: 15/15 Twarda głowa: 4/4 Wrodzona szybkość: 18/18 Odporność na trucizny: 7/7 Sprawność fizyczna: 15/17 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
UM pod exp: Specjalizacja broni jednoręcznej: 6/6 Parowanie: 5/5 Bolesny cios: 10/10 Celny cios: 10/10 Ostatnie uderzenie: 5/5 Błyskawiczny atak: 9/9 Rozpraszający cios: 8/8 Wściekłość: 3/3 Zranienie: 5/5 Żądza krwi: 7/7 Silne uderzenie: 10/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wytrzymałość: 15/15 Końskie zdrowie: 15/15 Gruboskórność: 10/10 Twarda głowa: 4/4 Wrodzona szybkość: 18/18 Odporność na trucizny: 7/7 Sprawność fizyczna: 15/17 Mistrzostwo walk: 2/7 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
UM mieszane: Specjalizacja broni jednoręcznej: 6/6 Specjalizacja broni dwuręcznej: 6/6 Parowanie: 5/5 Ogłuszenie: 5/5 Wytrącenie z równowagi: 6/6 Szeroki zamach: 6/6 Obezwładniający cios: 3/3 Błyskawiczny atak: 9/9 Rozpraszający cios: 8/8 Wściekłość: 3/3 Żądza krwi: 7/7 Silne uderzenie: 10/10 Krytyczne uderzenie wręcz: 7/7 Wytrzymałość: 15/15 Końskie zdrowie: 15/15 Gruboskórność: 4/10 Twarda głowa: 4/4 Wrodzona szybkość: 18/18 Odporność na trucizny: 7/7 Sprawność fizyczna: 15/17 Poprawa kondycji: 5/5 Lepsza kondycja: 5/5
W najbliższym czasie: *Poprawki do rozpisek umiejętności na poszczególne lvle *Opisy do rozpisek umiejętności na poszczególne lvle
|